Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
Laboratoria SP Konary start!
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Konarach w ramach Laboratoriów Przyszłości zakupiła za kwotę 60.000zł w pełni wyposażona kuchnię ze stali nierdzewnej ze sprzętem kuchennym, drukarkę 3D, sprzęt fotograficzny wraz z akcesoria oraz mikro kontrolery Ardiuno.
Co z tym zrobimy?
1.Zajęcia kuchenne będą realizowane we wszystkich klasach w ramach promocji i zainteresowania uczniów zdrowym i nieprzetworzonym jedzeniem, które sami mogą sobie przygotować.
2.Sprzęt fotograficzny będzie wykorzystany do utrwalenia i obróbki materiału zdjęciowego oraz filmowego zrealizowanych przez uczniów w ramach projektów oraz wycieczek szkolnych.
3.Mikro kontrolery i drukarka 3D zostaną wykorzystane na zajęciach informatycznych.
Pełny zakres dziań w ramach Laboratoriów przyszłości znajduje sie na stronie
https://sites.google.com/view/laboratoriaprzyszloscikonary?usp=sharing
Działania dodatkowe
23 listopada 2023
Uczniowie z klas VI wzięli udział w warsztatach z robienia mydełek. Wykonane prace zostaną przekazane na Kiermasz Świąteczny, który rozpocznie się w naszej Szkole od 11 grudnia.
Agnieszka Surówka
26 listopada 2023
Język angielski, klasa VI b, wspólne gotowanie – how to make yummy waffles?
20 październik 2022
Uczniów najznamienitsze dania, ale jesteśmy przekonani, że nie mogłyby się one równać z tym co stworzyli uczniowie klasy III w szkolnej kuchni Laboratoria Przyszłości. Bazując na tradycyjnych włoskich przepisach kucharskich tworzyli własne kompozycje smakowe i kolorystyczne. W efekcie powstały niepowtarzalne pizze. Nie dość, że były przepyszne, to jeszcze szkoła wypełniła się cudownym aromatem. Nie jednej osobie pociekła ślinka. Trzecioklasiści zachęcają do kulinarnych eksperymentów
Marta Pierzchała
22 września 2022
„Kuchnia Pana Kleksa czy Laboratoria przyszłości?”Być może Pan Kleks potrafił wyczarować dla swoich uczniów najznamienitsze dania, ale jesteśmy przekonani, że nie mogłyby się one równać z tym co stworzyli uczniowie klasy III w szkolnej kuchni Laboratoria Przyszłości. Bazując na tradycyjnych włoskich przepisach kucharskich tworzyli własne kompozycje smakowe i kolorystyczne. W efekcie powstały niepowtarzalne pizze. Nie dość, że były przepyszne, to jeszcze szkoła wypełniła się cudownym aromatem. Nie jednej osobie pociekła ślinka. Trzecioklasiści zachęcają do kulinarnych eksperymentów.
Marta Pierzchała
29 wrzesień 2022 klasa VII robi pizzę
26 maja 2022
Zajęcia kulinarne klasy II
Uczniowie klasy drugiej kolejny raz próbowali swoich sił na zajęciach kulinarnych. Tym razem przygotowywali danie kuchni włoskiej. Były to gnocchi, pyszne kluseczki przypominające nasze polskie kopytka. Żeby je przygotować trzeba było odmierzać produkty, wyrabiać ciasto, formować wałeczki, kroić, ugniatać kluseczki. A wszystko zgodnie z przepisem. Udało się smakowicie. Nasza szkolna kuchnia z projektu Laboratoria Przyszłości jest na medal.
Pierwsze zajęcia w Kuchni szkolnej już są za nami poniżej grupa „Żabek” piecze pizzę
Klasa VIII piecze gofry
18 marca 2022
„Rośniemy jak na drożdżach”- co to tak naprawdę znaczy? Jak wykorzystujemy pączkowanie drożdży? Odpowiedzi można szukać w książkach lub w Internecie. A można samemu poeksperymentować. Tak jak uczniowie klasy drugiej. W szkolnej kuchni, wykorzystując wyposażenie z projektu „Laboratoria przyszłości”, połączyliśmy pożyteczne (czyli zdobywanie wiedzy) z przyjemnym (czyli z przygotowaniem pysznego, drugiego śniadania). Każdy miał okazję robić to co lubi najbardziej- „kucharzyć” lub degustować.
Marta Pierzchała