Zapraszamy wszystkich, którzy marzą o tym, aby oszukać grawitację, chcą nauczyć się jak stworzyć balonowy świat albo spróbować zamknąć się w bance mydlanej. Zapraszamy wszystkich miłośników latających talerzy i adeptów zręczności. Zaczarujmy na godzinę świat tak, by był kolorowy, wirujący i latający!
A jak to zrobimy…
Podczas zajęć uczniowie będą zdobywać umiejętności między innymi żonglerki piłeczkami i ringo, kręcenia i rzucania talerzami cyrkowymi („latające talerze”), kręcenia hula- hop, robienia balonikowych figur i zwierząt oraz robienia wielkich baniek mydlanych. Wykorzystywane będą również chusty i tunele animacyjne. Zajęcia służą rozwijaniu umiejętności manualnych, świadomości własnego ciała, rozbudzania myślenia kreatywnego w współpracy w grupie. W toku zajęć wykorzystywane będą również proste ćwiczenia sprzyjające koncentracji i zmniejszaniu zmęczenia nauką.
Zajęcia mają charakter warsztatów – każdy z uczestników będzie mógł doskonalić się w najbardziej interesującej dla niego „sztuce”.
Opis wykorzystywanych form i metod pracy
L.p | Forma/metoda pracy | Opis/ środki dydaktyczne | Rozwijane inteligencje |
1. | Żonglerka piłeczkami i ringo | Zabawa w żonglerkę trzema obiektami (piłeczki wielkości mandarynki, ringo). Indywidualny trening, przerzucanie piłeczek/ringo w parach lub grupach. Ćwiczenia odbywają się przy dźwiękach muzyki barokowej odtwarzanej z nośnika CD. | Ruchowa Wizualno-przestrzenna Interpersonalna Intrapersonalna Muzyczna |
2. | „Latające talerze” i hula- hop | „Latające talerze” to plastikowe talerze quasi-cyrkowe za pomocą specjalnej techniki rozkręcane na drewnianych patykach. Indywidualne próby rozkręcenia i utrzymania wirującego talerza, zabawy w parach i grupach- przerzucanie wzajemnie talerzy na patyk partnera, tak by nie upadły i przestały się kręcić.„Hula-hop” to dowolne sposoby rozkręcania jednej lub kilku obręczy za pomocą różnych części ciała. Ćwiczenia odbywają się przy dźwiękach muzyki barokowej odtwarzanej z nośnika CD. | Ruchowa Wizualno-przestrzenna Interpersonalna Intrapersonalna Muzyczna |
3. | Skręcanie balonów | Skręcanie balonów to zabawa w nadawanie różnych form i kształtów podłużnym balonom. Balony są napełnianie powietrzem za pomocą specjalnej ręcznej pompki.Ćwiczenia odbywają się przy dźwiękach muzyki barokowej odtwarzanej z nośnika CD. | Ruchowa Wizualno-przestrzenna Interpersonalna Intrapersonalna Muzyczna |
4. | Bańki mydlane | Robienie wielkich baniek mydlanych opiera się na takiej samej zasadzie jak małych. Do ich stworzenia potrzeba dużej „sznurkowatej” pętli na kijach i pojemnika z wodą z mydłem. Robienie wielkich baniek mydlanych będzie możliwe tylko w dni ciepłe i suche (maj, czerwiec) na podwórku szkolnym. | Ruchowa Wizualno- -przestrzenna Interpersonalna |
5. | Chusty i tunele animacyjne | Chusta animacyjna to duże różnobarwne koło z uchwytami służące do zabaw ruchowych, sprawnościowych i integracyjnych. Zazwyczaj zabawy z chustą animacyjną mają określoną fabułę – służą wzajemnemu poznaniu, zbliżeniu uczestników zabawy i odprężeniu.Ćwiczenia odbywają się przy dźwiękach muzyki barokowej odtwarzanej z nośnika CD. | Ruchowa Wizualno-przestrzenna Interpersonalna Intrapersonalna Muzyczna |
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |