nivo slider image nivo slider image

Projekt Erasmus+

Nauczyciel Poliglota drogą do sukcesów językowych uczniów

     Szkoła Podstawowa w Konarach realizuje projekt „Nauczyciel Poliglota drogą do sukcesów językowych uczniów”, którego celem jest zdobycie nowych umiejętności metodycznych i komunikacji w języku angielskim oraz nawiązanie współpracy międzynarodowej.

     Dzięki udziałowi pracowników w kursie doskonalącym metodyczno-językowym zostały podniesione kompetencje komunikacyjne w języku angielskim. Nauczyciele zdobyli doświadczenie w prowadzeniu ciekawych zajęć, poprzez stosowanie nowoczesnych metod i wdrażanie nowatorskich teorii nauczania. Zastosowanie nowoczesnych technologii i multimediów pomoże nauczycielom wzbogacić podejście do współczesnego nauczania, a co za tym idzie zyskają na tym uczniowie i podniesie się poziom nauczania.

REPORTAŻ Z KURSU JĘZYKOWEGO

15 luty niedziela – pierwszy dzień

Jesteśmy! Wylądowałyśmy na lotnisku w Luqa po trzech godzinach lotu. Już
z okna samolotu wypatrzyłyśmy… palmy. Dla Maltańczyków nic dziwnego, ale nas Polska żegnała lekkim mrozikiem i szarością.

Potem już tylko załatwianie formalności w St. Julians.  Z okien hotelu widać wzburzone Morze Śródziemne, jest bajecznie!

16 luty poniedziałek – drugi dzień

Naszą merytoryczną „przewodniczką” okazała się urocza błękitnooka Dunka.
W cudowny sposób, pełen ekspresji, radości i pasji nauczania, przeprowadza nas przez meandry ważnej sztuki efektywnego nauczania. Godziny mijają znacznie szybciej, niż się spodziewałyśmy. Poznajemy nowoczesne metody nauczania, wśród nich dobrze nam znane Wielorakie Inteligencje Howarda Gardnera i OK, nauczanie przez zabawę i czynne branie udziału w warsztatach. Współpraca w grupie, wymiana doświadczeń, piosenka, wiersz, piktogramy, wyliczanki, filmy, to tylko niektóre sposoby, dzięki którym nauka każdego przedmiotu, a w szczególności języka, staje się zdecydowanie bardziej przyswajalna niż studiowanie podręcznika.

A późnym popołudniem pierwszy raz stykamy się z wiatrem szumiącym znad klifów….. . Pięknieee!

17 luty wtorek – trzeci dzień

Im więcej wiedzy, tym więcej ochoty, żeby nowe pomysły,  jak najszybciej „weszły w życie” na naszych lekcjach. Mamy gotowe scenariusze świetnych lekcji na cały rok!

Taka maleńka wyspa, a tyle atrakcji! W skład archipelagu Wysp Maltańskich wchodzą trzy wyspy: Malta, Gozo i Comino /tu mieszkają zaledwie cztery osoby/. Wyspy Maltańskie prawie w całości składają się ze skał osadowych – głównie wapieni. Kamień jest wszechobecny, nawet płoty, chodniki. Roślinność egzotyczna, lecz jakże uboga. Podróżujemy tylko środkami komunikacji miejskiej. Malta posiada doskonale zorganizowaną sieć autobusową, dzięki czemu można objechać naszą wyspę wzdłuż i wszerz. Tak też robimy. Mapa Malty staje się naszym nieodzownym atrybutem podróży.

Jednak urzeka nas roślinność. Na każdej przerwie biegniemy nad morze, po drodze mijamy kwitnące gigantyczne kaktusy /rosną w Polsce, ale małe i tylko w doniczkach/, stanowią żywopłot. Stąpamy po ogromnych, wapiennych głazach i wypatrujemy na horyzoncie Afryki.

W końcu to tylko niecałe 300 km stąd! To dlaczego tak zimno?!

18 luty środa – czwarty dzień

Angielski, angielski, angielski! Środek tygodnia, a niektórym kręci się w głowie od tego języka. Dobrze, że w pobliżu znajdują się zawsze gotowe do tłumaczenia koleżanki. No cóż, nauka języka /w późnym wieku/ widać przychodzi w bólach.

W ramach integracji z innymi grupami spotykamy się na tarasie. Małe przyjęcie, specjalność kuchni maltańskiej. Jednak nie ma jak kuchnia polska.
Jedziemy na wycieczkę do stolicy. Zwiedzamy stolicę państwa – Valettę. Niespodzianka! Oglądamy ciekawy film o historii Malty i uwaga – po polsku! Miło słyszeć rodzimy język i nareszcie dobrze rozumieć. Z radości każde słowo wchłaniamy jak w gąbkę. A  początki cywilizacji na Malcie sięgają aż 5200 lat p.n.e., gdy trafili tu z Sycylii pierwsi osadnicy. Przez wiele stuleci państwo było okupowane przez Rzymian, Arabów, Joannitów, Francuzów i Anglików. Niełatwa historia, jakże widoczne analogie pomiędzy naszą ojczyzną. Częsta utrata niepodległości. Nawet do Unii Europejskiej wstąpili razem z nami – w 2004 roku.

Decydujemy wrócić  na klify,  w ciemności podziwiamy wspaniałe neolityczne świątynie, za kratą, ale liczy się.

19 luty czwartek – piąty dzień

Przedostatni dzień kursu. A my mamy walizkę pomysłów! W dosłownym i przenośnym znaczeniu. Doliczamy się 50 pomysłów zabaw edukacyjnych, które można wykorzystać na każdym przedmiocie.

Po południu czekają na nas: Mdina – dawna stolica Malty, otoczona wysokimi murami obronnymi. Jest to średniowieczne miasto z wąskimi, cichymi uliczkami, położone na wzgórzu, skąd roztacza się szeroki widok na wyspę.  Miasteczko liczy zaledwie 400 mieszkańców, toteż na uliczkach pustki! Odpoczywamy, wchłaniając ciszę.

Rabat – miasto znane z rozległych katakumb św. Pawła, który mieszkał w jednej z grot w czasie trzymiesięcznego pobytu na wyspie, prowadząc działalność misyjną oraz katakumb św. Agaty. Niestety, jak wszystko na Malcie, można zwiedzać do 17, a nasz kurs trwa do 15, więc znów podziwiamy je zza krat. No cóż „głową muru /maltańskiego/ nie przebijemy”. Ale Rabat jest piękny.

20 luty piątek – szósty dzień

Żegnamy  się z naszą trenerką.  Jeszcze tylko wymiana adresów, uściski, wspólne zdjęcie.

Robimy mały shopping. W końcu zbliżamy się do końca pobytu. A nocą idziemy wzdłuż skalistego brzegu St. Julians. Natrafiamy na maleńką zatoczkę,  otoczoną ekskluzywnymi hotelami  z  imponującymi jachtami.

 21 luty sobota – siódmy dzień

Gozo – druga co do wielkości wyspa archipelagu Wysp Maltańskich, położona 6 km na północny zachód od Malty. Płyniemy promem.

Na wyspie cicho, spokojnie.  W deszczu podziwiamy słynne Azure Window, czyli pionową skałę wapienną dotkniętą zjawiskiem krasowym, do złudzenia przypominjącą ogromne okno.

Przenikliwe zimno nie pozwala nam do końca podziwiać piękna tej niezwykłej wyspy. W drodze powrotnej zatrzymujemy się w Popeye Village. Maleńka miejscowość, zupełnie niezamieszkana, została zbudowana w roku 1980 na potrzeby filmu Popeye, w reżyserii Roberta Altmana. Film okazał się niepowodzeniem, jednak wioseczka została przekształcona w dziecięcy park rozrywki i dzisiaj stanowi atrakcję turystyczną północnej Malty. Jest to osada w nowofundlandzkim stylu, na którą składają się drewniane, kolorowe, miniaturowe, przewracające się domki.

Oczywiście podziwiamy ją z góry, właśnie zamknęli kasę biletową.

22 luty niedziela – ósmy dzień

Ostatni dzień na Malcie. Przed wylotem zwiedzamy jeszcze osadę rybacką Marsaxlokk. Robimy zdjęcia łodziom z oczami. Tak zwane „oczy Ozyrysa” /namalowane kolorowe oczy po obu stronach dzioba/ są typowym elementem maltańskich łodzi rybackich, mają odstraszać złe duchy i chronić je przed zatopieniem.

Jeszcze chwila, zakupy w strefie bezcłowej i wracamy z … bajki do rzeczywistości.  Jednak nie da się zapomnieć wrażeń z podróży, która rozwinęła nasze kompetencje nauczycielskie, językowe i na trwałe pozostanie w naszych wspomnieniach.

Goodbye Malta!

Kurs językowy na Malcie – kliknij, aby zobaczyć prezentację

Kalendarz
Listopad 2017
P W Ś C P S N
« Paź    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Najnowsze zdjęcia
WP_20171108_002 WP_20171108_001 20171108_125130 20171108_125111
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Konarach
Konary 235, 32-031 Mogilany, tel.: 12 270 41 42, e-mail: spkonary@poczta.onet.pl
Copyright by www.spkonary.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.