



Wielointeligentna Szkoła Podstawowa w Konarach
Nasza szkoła lat funkcjonujemy w oparciu o koncepcję Inteligencji Wielorakich. Nie jest to metoda nauczania, lecz teoria, filozofia, koncepcja spojrzenia na dziecko. Jej twórca, profesor Howard Gardner jest neuropsychologiem pracującym na Harvardzie i pojęcie inteligencji rozumie inaczej niż wielu psychologów. Na podstawie wieloletnich badań doszedł do wniosku, że wszyscy korzystamy z wielu typów inteligencji. Różne typy inteligencji wzajemnie się uzupełniają, współpracują ze sobą i dają bogactwo możliwości. Jego teoria stanowi alternatywę wobec powszechnie przyjmowanej za wyrocznię metody pomiaru tzw. IQ, związanego z myśleniem logicznym. Jednakże w codziennym życiu IQ nie ma większego znaczenia – niezależnie od tego, jaki mamy iloraz inteligencji, możemy sobie dobrze radzić i być szczęśliwi.
Specyfika naszej szkoły opiera się diagnozie profilu inteligencji, prowadzeniu dialogu z rodzicami, a także na indywidualizacji nauczania, czyli dobieraniu przez nauczycieli metody „dojścia” do ucznia na podstawie jego profilu inteligencji oraz na zapewnianiu inspirującego środowiska. W szkole bardzo ważna jest także współpraca, która wynika z Oceniania Kształtującego. Dlatego od klasy pierwszej do trzeciej codziennie przy wejściu do sali losuje się miejsca, a w klasach od czwartej do ósmej przed każdą lekcją. Dzięki temu codziennie uczniowie współpracują w innej konfiguracji, z inną koleżanką z ławki, a to pozwala lepiej zrozumieć siebie i innych. Naszą dewizą są: kreatywność, współpraca, pasja w zdobywaniu wiedzy, a nad tym wszystkim czuwa młody, prężnie działający zespół nauczycieli.
Zespół Nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Konarach